علمی و فناوری

گوگل و کروم قول دادند که به سوء استفاده از کوکی های وب شخص ثالث دست بزنند

گوگل روز سه شنبه اعلام کرد که قصد دارد محدود کردن راهکارهایی که کروم کوکیهای شخص ثالث را که سایتها به مرورگر تزریق می کند محدود کند، در حالیکه کوکی های شخص ثالث را برای جابجایی در وب فعال می کند.

آن را به طور فعال تعداد راه های سایت "اثر انگشت" را کاهش می دهد و یا شما را در اطراف وب پیگیری می کند. در نهایت، این برنامه قصد دارد یک افزونه متقابل مرورگر منبع را که اطلاعاتی را برای هر آگهی که Chrome به کاربر نشان می دهد خلاصه کند، منتشر می کند.

تمایز کوکی های اول و سوم شخص ظریف است، هرچند مهم است. کوکی های اول شخص – قطعه های کوچکی از کد که در مرورگر ذخیره می شوند، اغلب کوکی هایی هستند که به صراحت می خواهید، مانند ذخیره سازی تنظیمات برای یک سایت یا سرویس خاص. برخی از سایت ها از جمله PCWorld، کوکی های شخص ثالث را به سایت HTML خود اضافه می کنند تا از تبلیغ کنندگان سود ببرند.

همچنین بخوانید:  Thermaltake یک میز متحرک 1200 دلاری با رزولوشن 1200 گیگابایتی برای بازیکنان را نشان می دهد

گوگل کروم در حال حاضر به شما اجازه می دهد بلوک کوکی ها را مسدود کنید، بدون اینکه به شما اجازه کنترل محدودیت های کوکی ها را بدهید. این کوکی های شخص ثالثی است که گوگل از طریق Chrome سر و کار دارد. بعد از این سال گوگل را اضافه کرد، کاربران میتوانند کوکیهای شخص ثالث را در حالی که در حال ورود به سیستم کاربر و ورودی خود هستند را داشته باشند.

گوگل همچنین گفت که این کار در کاهش توانایی این کوکیها برای "اثر انگشت" مرورگر شما، منحصر به فرد شما را شناسایی حتی اگر شما مایل به ردیابی ناشناس. "هنگامی که یک کاربر از ردیابی شخص ثالث خارج می شود، این انتخاب یک دعوت برای شرکت هایی نیست که در مورد این تنظیمات با استفاده از روش هایی مانند اثر انگشت، که روش ردیابی مبهم است، کار کند." Prabhakar Raghavan، معاون ارشد گوگل برای تبلیغات و تجارت Google ، در یک پست وبلاگ نوشت . "Google از انگشت نگاری برای شخصی سازی تبلیغات استفاده نمی کند، زیرا کنترل کاربری و شفافیت را به کاربر قابل قبول نمی کند. ما همچنین اجازه نمی دهیم دیگران داده های انگشت نگاری را به محصولات تبلیغاتی ما منتقل کنند. »

همچنین بخوانید:  آیا اکسل هدرهای ستون را بر روی هر صفحه نمایش می دهد؟ چگونه صفحات و صفحات تقسیم را فریب دهیم

شفافیت نیز در قلب یک افزونه مرورگر نامعلوم است که گوگل قصد دارد تا اطلاعات بیشتری را در مورد آگهی هایی که مشاهده می کند ارائه دهد. به طور خاص، گوگل گفت، افزونه اطلاعاتی را برای هر آگهی نمایش میدهد، به علاوه یک تصویر لحظهای جمعآوری شده برای همه تبلیغات Google اخیرا یک کاربر را نشان داده است. گوگل همچنین گفت که این API ها را برای دیگر شرکت های تبلیغاتی ایجاد خواهد کرد تا این نوع اطلاعات را به کاربر نشان دهند.

این به این معنی است: فراتر از اهداف بزرگ عکس گوگل جزئیات خاصی نیست . ما نمی دانیم زمانی که Google قصد دارد مسدود کردن کوکی های شخص ثالث یا زمانی که فرمت مرورگر منتشر خواهد شد را مسدود کند. همچنین احتمال دارد که گوگل راه های دیگری برای ایجاد یک نمایه داده بدون نیاز به کوکی های شخص ثالث که دیگران از آن متکی هستند استفاده کند. خوشبین می تواند بگوید که حذف کوکی های شخص ثالث ممکن است بارهای وب سایت را روشن کند. یک بدبینی می تواند بگوید که گوگل ممکن است رقابتش را خنثی کند.

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image