علمی و فناوری

گوگل و مایکروسافت مصرف کنندگان را از افزونه های Edge می ترسانند و برای چه؟

مرورگر جدید [Edge مایکروسافت پر از وعده ، به ویژه با توجه به توانایی آن در استفاده از افزونه های Chrome برای اضافه کردن ویژگی ها. اما نه مایکروسافت و نه گوگل به هیچ وجه از آنچه در آن به یک کودک سرسخت و تمیز سرزمینی کودکانه نسبت به آن برنامه های افزودنی کمک می کند ، استفاده نمی کنند.

یکی از ویژگی های مهم مرورگر جدید Edge جدید از مایکروسافت است. توانایی آن برای اضافه کردن برنامه های افزودنی از فروشگاه وب Chrome ، درست مانند سایر مرورگرهای مبتنی بر Chromium. اگر شخصی که از مرورگر Edge جدید استفاده می کند افزودنی هایی را از فروشگاه وب Chrome اضافه کند ، با این وجود پیامی ظاهر می شود که گوگل "توصیه می کند با استفاده از Chrome از ایمن سازی استفاده کنید."

 هشدار کروم در فروشگاه برنامه Chrome Mark Hachman / IDG

اخطار گوگل ، به رنگ زرد ، در بالای صفحه ظاهر می شود.

درک ما این است که گوگل بخاطر امنیت ، تصمیم به افزودن پیام به فروشگاه وب Chrome خود داده است. در Chrome اگر به هر دلیلی ناامن تلقی شود ، در Chrome می توان یک پلاگین را از راه دور غیرفعال کرد. یک منبع نزدیک به Google گفت: Google فاقد توانایی غیرفعال کردن از راه دور همان افزونه در Edge است ، و باعث می شود که گوگل توصیه به تغییر Chrome کند.

همچنین بخوانید:  بیش از ۴۰۰ دوره‌ی آنلاین رایگان؛ بهترین فرصت یادگیری در زمان شیوع بیماری کووید ۱۹

نمایندگان Google از اظهار نظر در مورد این پرونده خودداری کردند. این شرکت همچنین هنوز به این سؤال پاسخ نداده است که چرا کاربران در حال مرور با Edge این پیام را دریافت می کنند ، اما کاربرانی که با مرورگر دیگری مانند Opera در حال مرور هستند ، این کار را نمی کنند.

صرفاً تلاش برای نصب یک برنامه افزودنی Chrome از طریق فروشگاه وب Chrome در واقع با استفاده از چندین هشدار ، از Google و مایکروسافت ، در مورد مکانی که باید برای نصب برنامه افزودنی استفاده کنید. این سردرگمی و ناامیدی که این بدون شک در کاربران ایجاد می کند ، ضعف هر دو طرف را نشان می دهد.

از چه کسی باید باور کنیم؟

در اینجا چه اتفاقی می افتد. برای افزودن یک افزونه Chrome به Edge جدید ، ابتدا باید به صورت دستی به Edge بگویید که از سایر فروشگاههای برنامه اجازه استفاده از برنامه های دیگر را داشته باشد ، در گوشه پایین سمت چپ صفحه برنامه های افزودنی (از طریق منوی ellipsis در گوشه سمت راست بالای صفحه دسترسی داشته باشید). مرورگر.) با این حال ، هنگامی که می خواهید برنامه های شخص ثالث را فعال کرده و تأیید کنید ، مایکروسافت با این سلب مسئولیت به شما ضربه می زند: "برنامه های افزودنی نصب شده از منابعی غیر از فروشگاه مایکروسافت تأیید نشده است ، و ممکن است بر عملکرد مرورگر تأثیر بگذارد."

همچنین بخوانید:  شمار حشرات ناپدیدشده در دهه گذشته فراتر از حد تصور است
 هشدارهای حاشیه میکروسافت Mark Hachman / IDG

هشدار شخصی مایکروسافت ، هنگامی که شما می توانید توانایی اضافه کردن افزودنی از فروشگاه های برنامه های شخص ثالث – Google را ، در اصل Edge وارد کنید.

درست است ، اگرچه "تایید نشده" به معنای تایید نشده است. توسط مایکروسافت . درمورد هشدار عملکرد ، هرگونه برنامه افزودنی ممکن است بر عملکرد مرورگر تأثیر بگذارد ، زیرا این ماهیت آنها بسیار مناسب است.

اگر در این صورت به جستجوی "فروشگاه وب Chrome" می باشید ، مایکروسافت دیگری راجع به نحوه استفاده شما از این امر می افزاید. مرورگر جدید Microsoft Edge در نتایج جستجو. (حتی اگر شما هستید!)

همچنین بخوانید:  شیائومی آپدیت طولانی مورد انتظار اندروید 10 را برای Mi 9 Pro 5G به نمایش درآورد

پس از کلیک روی پیوند فروشگاه وب Google Chrome ، وارد محیط Google می شوید. اکنون نوبت گوگل است که هشدار خاص خود را در مورد نحوه استفاده احتمالی از مرورگر ناامن اضافه کند.

 فروشگاه وب Chrome Chrome در Microsoft bing Mark Hachman / IDG

مایکروسافت وقتی جستجو می کنید در تبلیغ دیگری افت می کند. فروشگاه وب Chrome — بله ، حتی اگر از مرورگر جدید Edge جستجو می کنید.

مایکروسافت ممکن است برنامه های افزودنی خود را برای فروشگاه وب Edge خود انتخاب کند ، و احساس اطمینان بیشتری داشته باشد که فرایند صحیح سازی مجموعه ای از استانداردها را ایجاد می کند که می تواند مرورگر خود را ایمن کند. Google نیز حق دارد از امنیت برنامه های افزودنی در فروشگاه برنامه خود دفاع کند. اما با قرار دادن انگشتان دست به یکدیگر با پیام های هشدار دهنده احتمالاً باعث سردرگمی و خاموش کردن کاربران در هر دو کمپ خواهد شد.

ظاهراً گوگل در اینجا بالغ است. از این گذشته ، سهم مرورگر آن چندین برابر اندازه مایکروسافت است. آنچه هر دو شرکت باید بدانند این است که مصرف کنندگان هیچ وفاداری ندارند. اگر درگیری بین این دو شرکت ادامه یابد ، مصرف کنندگان فقط می خواهند از کار خود صرفنظر کنند ، حرکت کنند و مرورگر دیگری پیدا کنند.

توجه: هنگامی که پس از کلیک کردن به لینک ها در مقالات ما ، چیزی را خریداری می کنید ، ممکن است کمیسیون کمی بدست آوریم. برای اطلاعات بیشتر [پیوندهایوابستهوابسته ما را بخوانید.

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image