علمی و فناوری

کلیدهای فیزیکی در کابین خودروهای آئودی حذف خواهد شد

آئودی قصد دارد در راستای بهبود فناوری در محصولات خود، کابین خودروهای آینده را بدون دکمه و کلیدهای متداول تولید کرده و آن‌ها را با نمایشگرهای لمسی جایگزین کند.

پیشرفت‌های فنی در طراحی خودرو اجتناب‌ناپذیر است. خودروسازان در پی یافتن راه‌هایی برای آسان‌، جذاب‌ و بهتر کردن امکانات و قابلیت‌های محصولات خود هستند. به‌عنوان مثال چراغ‌های جلو را در نظر بگیرید؛ در زمان‌های گذشته برای اولین‌بار از چراغ بنزینی استفاده می‌شد تا به افراد توانایی رانندگی در شب را بدهد. امروزه فناوری لیزر مرسوم شده است؛ این مثال به‌تنهایی نشان می‌دهد که ما از لحاظ پیشرفت‌های تکنولوژی، راهی بسیار طولانی را پیش رفته‌ایم.

همچنین بخوانید:  قیمت بیت کوین از ۶۵۰۰ دلار فراتر رفت

از جمله شرکت‌هایی که در خط مقدم پیشرفت قابلیت‌های خودرو قرار گرفته‌اند، آئودی است. در آئودی RS Q8 و اکثر خودروهای جدید این شرکت، سه نمایشگر در داشبورد دیده می‌شوند؛ پنل دیجیتال پشت‌فرمان، سیستم سرگرمی و اطلاعاتی و سیستم کنترل تهویه مطبوع. البته خوشبختانه هنوز دکمه‌ای فیزیکی برای تنظیم صدا در سیستم صوتی خودرو وجود دارد.

Audi RS Q8 / آئودی

با این حال، برند آلمانی تنها به چنین تغییراتی اکتفا نمی‌کند. براساس گزارشی از Motor Authority، مارک لیشته، مدیر واحد طراحی آئودی گفته است که می‌خواهد به‌طور کامل از شر دکمه‌ها و کلیدهای داخل خودروهای آینده اخلاص شود. هدف و چشم‌انداز لیشته از خودروهای آئودی با کابینی پر از صفحه‌نمایش و واقعیت افزوده همراه است.

همچنین بخوانید:  تجربه راحت و بی دردسر خرید تور کیش با تورگردان

Audi RS Q8 / آئودی

مقاله‌های مرتبط:

چنین چشم‌اندازی به این معنی است که خودروهای آئودی در آینده دارای پنل پشت‌فرمان کوچک‌تری خواهند بود که اطلاعات کمتری را نشان می‌دهند تا بتوانند جای خود را به صفحه‌نمایش هدآپ که از فناوری واقعیت افزوده استفاده می‌کند، بدهند. دو صفحه‌نمایش بزرگ در مرکز داشبورد نیز در یک نمایشگر لمسی بزرگ ادغام شده و نمای بی‌نظیری در داخل کابین خودرو ایجاد می‌کند.

Audi RS Q8 / آئودی

اما لیشته می‌داند که نمایشگرهای لمسی مورد علاقه‌ی همگان نیستند؛ بنابراین هنوز هم روشی جایگزین برای تنظیم میزان صدای سیستم صوتی خودروهای آئودی وجود دارد. 

لیخت در گزارش Motor Authority خاطرنشان کرد که این تغییرات به‌صورت تکامل خواهد بود و نه تغییر انقلابی، تا از شوکه کردن مشتریان جلوگیری شود.

همچنین بخوانید:  فاجعه کلمبیا، چگونه اتفاق افتاد و چه درسی به ناسا داد

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image