بهداشت و سلامت

دستور پخت پاستا گوجه فرنگی و اسفناج

وقتی دلتان یک شام دلچسب می خواهد اما نمی خواهید وقت زیادی هم بگذارید چه چیزی بهتر از پاستا؟ دستور پخت امروز یک پاستای بسیار خوشمزه و سالم با سبزیجات است. سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی و اسفناج علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی را به غذایتان اضافه می کنند حاوی فیبر و مواد مغذی بسیاری هستند.

دستور پخت پاستا گوجه فرنگی و اسفناج

فیبر موجود در سبزیجات هضم غذا را کند می کند بنابراین قند خونتان سریع بالا نخواهد رفت. همچنین توصیه می کنم از پاستای حاوی سبوس برای پخت این غذا استفاده کنید. پاستای سبوس دار حاوی کربوهیدرات پیچیده است و موجب می شود قند خونتان دچار نوسان نشود و برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

 

مواد لازم

یک قاشق غذا خوری روغن زیتون

یک فنجان پیاز خرد شده

همچنین بخوانید:  کبد چرب چیست؟ 5 راه درمان آن

6 عدد حبه سیر که به خوبی خرد شده باشند

400 گرم گوجه فرنگی خرد شده

یک و یک دوم فنجان آب مرغ بدون نمک

یک دوم قاشق چای خوری پونه کوهی خشک شده

225 گرم اسپاگتی سبوس دار

یک دوم قاشق چای خوری نمک

280 گرم اسفناج تازه

28 گرم پنیر پارمسان، رنده شده

 

دستور پخت پاستا گوجه فرنگی و اسفناج

یک ماهی تابه بزرگ را روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. روغن اضافه کنید و سپس در ماهی تابه بچرخانید تا تمام آن چرب شود.

پیاز و سیر را داخل ماهی تابه بریزید و به مدت 3 دقیقه یا تا زمانی که پیازها شروع به قهوه ای رنگ شدن کردند بپزید.

گوجه فرنگی، آب مرغ، پونه کوهی و پاستا را داخل ماهی تابه بریزید و اجازه دهید آب مرغ به جوش بیاید.

همچنین بخوانید:  10 روش برای تسکین گلودرد

مواد داخل ماهی تابه را با هم ترکیب کنید تا اسپاگتی روی مایع شناور شود.

درپوش ماهی تابه را بگذارید، حرارت را تا متوسط رو به پایین کم کنید و به مدت 7 دقیقه یا تا زمانی که پاستا بپزد اجازه دهید بپزند.

درپوش را بردارید و نمک بریزید و مواد را دوباره هم بزنید.

دسته دسته اسفناج ها را اضافه کنید و سپس مواد را بهم بزنید تا اسفناج ها حالتی شل به خود بگیرند. ماهی تابه را از روی حرارت بردارید و بگذارید 5 دقیقه بماند.

پنیر را روی مواد داخل ماهی تابه بریزید.

می توانید به غذای خود قطعات مرغ و یا گوشت هم اضافه کنید که مسلما به هرچه سالمتر بودن غذا کمک خواهد کرد.

 

اطلاعات تغذیه ای

مواد گفته شده در این دستور پخت برای 4 وعده است.

همچنین بخوانید:  غذای تند؛ انواع، فواید و عوارض مصرف غذاهای تند

هر وعده شامل دو فنجان پاستا و یک قاشق غذا خوری پنیر می شود.

اطلاعاتی که در ادامه می آید مربوط به یک وعده از این غذا است.

 

کالری: 333

چربی در یک وعده: 7.1 گرم

چربی اشباع در یک وعده: 2 گرم

چربی عیر اشباع در یک وعده: 3.2 گرم

چربی دارای حلقه های غیر اشباع در یک وعده: 1.1 گرم

پروتئین در یک وعده: 15 گرم

کربوهیدرات در یک وعده: 55 گرم

فیبر در یک وعده: 9 گرم

کلسترول در یک وعده: 5 میلی گرم

آهن در یک: 5 میلی گرم

سدیم در یک وعده: 538 میلی گرم

کلسیم در یک وعده: 197 میلی گرم

 

لطفا به این مطلب امتیاز دهید



( votes)

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image