بهداشت و سلامت

دستور پخت میگو نمکی فلفلی

غذای رژیمی ؛ میگو یکی از غذاهای دریایی فوق العاده مغذی است که می تواند با کالری کمی مقدار زیادی مواد مغذی به بدنتان برساند. امروز دستور پخت یک نوع میگو را به شما ارائه می دهیم که با روغن کم پخته می شود و در عین حال طعمی فوق العاده دارد. میگو علاوه بر مواد مغذی بسیاری که دارد سرشار از پروتئین است. دریافت پروتئین هم برای افرادی که می خواهند کاهش وزن داشته باشند و هم برای افرادی که می خواهند وزن خود را افزایش دهند بسیار مهم است. این دستور پخت را می توانید به عنوان شام یا نهار مورد استفاده قرار دهید.

دستور پخت میگو

 

همچنین بخوانید:  فواید ماهی؛ فواید ماهی برای سلامتی بدن

مواد لازم برای پخت میگو:

یک دوم قاشق چای خوری دانه های فلفل سیاه، سبز و قرمز ( در صورت نداشتن این موارد می توانید از دو سوم قاشق چای خوری پودر آنها استفاده کنید )

900 گرم میگو با پوست

دو قاشق چای خوری نمک

2 قاشق غذا خوری روغن گیاهی

4 حبه سیر، خرد شده

یک فنجان برگ گشنیز، خوب خرد شوند

 

دستور پخت میگو نمکی فلفلی:

دانه های فلفل ها را داخل ظرفی مخصوص خوب بکوبید و یا می توانید آنها را داخل یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و روی سطحی صاف با چیزی مانند ته ماهی تابه خرد کنید.

میگو، فلفل های خرد شده و یک قاشق قاشق چای خوری نمک را داخل یک کاسه بزرگ قرار دهید. میگو ها را خوب در آن تکان دهید تا با نمک و فلفل ترکیب شوند.

همچنین بخوانید:  احتمال وقوع حاملگی در دوره قاعدگی + علت خستگی قبل از پریود

یک ماهی تابه یا وُک را روی حرارت بالا قرار دهید. روغن، سیر، باقی مانده فلفل ها و یک قاشق چای خوری نمک باقی مانده را داخل ماهی تابه بریزید. حدود یک دقیقه این موارد را روی حرارت بالا بپزید. میگو ها را درون ماهی تابه بریزید و بپزید. در طول پخت مواد را خوب تکان دهید تا میگوها صورتی رنگ شوند، حدود 3 تا 4 دقیقه. گشنیز را اضافه کنید، اجاق را خاموش کنید و مواد را خوب تکان دهید تا ترکیب شوند. بلافاصله غذا را سرو کنید.

 

اطلاعات تغذیه ای دستور پخت میگو نمکی فلفلی:

مواد گفته شده در این دستور پخت برای 4 وعده است و هر وعده شامل 225 گرم میگو است.

همچنین بخوانید:  چرا نباید جلوی اشکتان را بگیرید؟

اطلاعاتی که در ادامه می آید مربوط به یک وعده از این غذا است.

کالری: 209

کالری از چربی در یک وعده: 34 درصد

پروتئین در یک وعده: 30 گرم

چربی در یک وعده: 8 گرم

چربی اشباع در یک وعده: 1.2 گرم

کربوهیدرات در یک وعده: 2.4 گرم

فیبر در یک وعده: 0.3 گرم

سدیم در یک وعده: 685 میلی گرم

کلسترول در یک وعده: 224 میلی گرم

لطفا به این مطلب امتیاز دهید



( votes)

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image