علمی و فناوری

تعداد کاربران ایکس باکس گیم پس / Xbox Game Pass از 10 میلیون نفر عبور کرد

مایکروسافت صبح امروز گزارش مربوط‌به عملکرد خود را در فصل سوم سال مالی ۲۰۲۰ منتشر و اعلام کرد که دنیاگیری ویروس کرونا اثر کمی روی درآمدهای این شرکت گذاشته است. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در جریان برگزاری جلسه‌ی توجهیهی با سرمایه‌گذاران گفت که برند ایکس ‌باکس در دو بخش ایکس‌باکس گیم‌پس و ایکس‌باکس لایو پیشرفت‌های درخورتوجهی داشته است؛ براساس گفته‌های نادلا، شمار کاربرهای فعال ماهانه در ایک‌باکس لایو مرز ۹۰ میلیون نفر را رد کرده و گیم ‌پس هم توانسته است به بیش از ۱۰ میلیون کاربر دست پیدا کند.

در سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی ۲۰۲۰ فروش کنسول ایکس ‌باکس وان کمتر از حد انتظار بود و درآمدزایی بخش محتواها و سرویس‌های برند Xbox تنها با ۲ درصد پیشرفت مواجه شد. البته که درآمدزایی بخش گیمینگ هم به‌صورت کلی یک درصد کاهش را تجربه کرد و تقریبا باعث شد ایکس‌باکس از نگاه مالی در شرایطی مشابه با سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی گذشته‌ی میلادی قرار بگیرد. نکته‌ی مهم برای اکثر افراد، موفقیت گیم‌پس در جلب توجهات بیشتر است؛ سرویسی که دقیقا مثل Xbox Live به خاطر توجه جدی و گسترده‌ی مایکروسافت به ارائه‌ی بازی‌های ویدیویی روی ویندوز روند روبه‌رشد سریعی دارد.

نادلا گفت سرویس Xcloud که همچنان در فاز بتا به سر می‌برد، اکنون صدها هزار کاربر دارد. او معتقد است در خانه ماندن منطقی و صحیح اکثر مردم به خاطر شیوع کووید ۱۹ باعث و بانی اصلی افزایش ۲ درصدی درآمدزایی بخش تولید محتوا و ارائه‌ی سرویس ایکس‌باکس به شمار می‌آید؛ رشدی که در حقیقت خبر از ۳۳ میلیون دلار پول‌سازی بیشتر نسبت به عدد ارائه‌شده در گزارش مالی پیشین می‌دهد.

همچنین بخوانید:  گلکسی نوت 10 پلاس دربرابر رقبا

در بخش فروش سخت‌افزار یعنی خود کنسول‌ها وضعیت مطابق میل مایکروسافت نبود. چون ایکس‌باکس در سه‌ماهه‌ی اخیر با ۲۰ درصد درآمدزایی کمتر مواجه شد. درحالی‌که به عقیده‌ی برخی تحلیل‌گرها انتظار می‌رفت باتوجه‌به کاهش قیمت کنسول‌های ایکس ‌باکس وان از جمله ایکس ‌باکس وان ایکس که به ۳۰۰ دلار رسیده است، شرکت در این بخش با کاهش درآمدزایی بسیار کمتری مواجه شود و بتواند تعداد بیشتری از کنسول‌ها را به فروش برساند.

مقاله‌ی مرتبط:

در هر صورت گیم ‌پس اکنون در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد؛ سرویسی که بازی‌های کوچک‌وبزرگ و بعضا شوکه‌کننده مثل RDR2 راک استار به آن افزوده و پس از چند ماه از آن حذف می‌شوند و تک‌تک بازی‌های انحصاری برند ایکس‌باکس هم در همان روز انتشار به رایگان برای مخاطب‌هایش در دسترس هستند.

ایکس‌باکس گیم ‌پس برای بسیاری از افراد از نظر اقتصادی به سرویسی مناسب به‌منظور تهیه‌ی بازی‌های ویدئویی تبدیل شده است و خوشبختانه مایکروسافت قصد دارد همچنان به افزایش شمار و تنوع بازی‌های این سرویس ادامه دهد. شماری از تحلیلگران حوزه‌ی فروش بازی‌های ویدیویی می‌گویند وقتی در تعطیلات سال جاری میلادی بازی Halo Infinite در همان روز انتشار روی گیم ‌پس قرار گرفت، تعداد مشترکان این سرویس به شکل محسوسی از ۱۰ میلیون نیز بالاتر می‌رود. ناگفته نماند از Halo Infinite به‌عنوان پرخرج‌ترین بازی ویدیویی خلق‌شده توسط یکی از استودیوهای بازی‌سازی متعلق به مایکروسافت در طول تاریخ یاد می‌شود.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

Source link

همچنین بخوانید:  قدرت UMIDIGI: سری باتری های جدید و بزرگ با هدف راه اندازی این ماه آغاز می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image